Postări

Se afișează postări din 2022

Bucuria sărbătorilor de iarnă!

Imagine
Crăciunul este o sărbătoare sfântă întâi de toate și un simbol pentru creștinii ortodocși. Încă de mic am fost învățat despre adevărata semnificație a Crăciunului de către dragii mei părinți și nu a fost an în care să nu aștept cu nerăbdare sărbătorile de iarnă. Consider că de Crăciun și Anul nou cel mai important este să stăm în familie, să ne strângem cu toții la masă și să petrecem timp împreună. Perioada sărbătorilor de iarnă are o mare încărcătură emoțională, mai ales pentru creștinii care trec datorită postului printr-un proces de curățare a minții, sufletului și a trupului. Iar cu ocazia aceasta, ar trebui să ținem cu toții cont de credință, să ne  ajutăm aproapele aflat în suferință și necaz (ceea ce ar trebui să facem mereu, nu doar de sărbători), să profităm de această perioadă și să ne încărcăm bateriile cu energii pozitive ca apoi să ne pregătim de un noul an!   Acum e momentul perfect să ne uităm în spate la anul care a trecut cu recunoștință, iertare și iubire față de toa

Ce am învățat de la 2022

Anul acesta, cel puțin pentru mine, a fost un an cu multe schimbări, lecții, experiențe noi și unice. Am evoluat enorm, m-am maturizat, am lucrat mai mult la mine. Sunt noutăți legat de evoluția bolii mele, dar voi povesti experiențele cu boala într-un alt articol. În 2022, am învățat multe despre creierul uman, am învățat să îmi ascult corpul mai bine, să mă cunosc mai bine, să înțeleg anumite lucruri. Am reușit, trecând prin diferite obstacole, să nu mă mai stresez așa de tare pentru orice situație din viața mea și să fac un pas în spate ca să pot privi situația în asamblu și să respir, să nu mai pun la suflet orice, să fiu relaxat și calm. Am învățaț din toate aceste situații că viața trebuie trăită și că nu te ajută cu nimic grijile, nu te scapă de probleme și nici nu te propulsează în față pe drumul vieții, doar te încetinesc. Cât am învățat în acest an despre viață, despre mine și despre oameni, nu am învățat toată viața. Mereu trebuie să fim deschiși la nou, să evoluăm, să nu ju

Și luptătorii au zile grele!

Imagine
Încă de mic copil, după ce am aflat de boala pe care o am, am preferat să îmi proiectez singur viitorul și am luat cele mai importante decizii pentru viața mea, acelea de a rămâne optimist indiferent de situație și de a lupta tot timpul cu problemele care apăreau pe drum cu o armă foarte importantă, zâmbetul.  Cu toate acestea nu tot timpul a fost cum îmi propusesm eu, până la urmă și luptătorii au zile grele, momente de cădere când simți că nu mai poți. În aceste momente important este să nu ne pierdem încrederea și să ne amintim tot timpul de zicala ,,când nu mai poți, mai poți un pic". Acum câteva luni, la început de sezon rece, m-am trezit dintr-o dată cu un sentiment foarte ciudat, nu puteam să conștientizez ce se întâmplă cu mine și nu îmi recunoșteam propriile reacții și emoții. Simțeam că organismul meu îmi dă semnale de alarmă dar nu îmi dădeam seama din ce motiv și de ce pățesc asta. Nu mai simțeam puterea de a lupta, eram supărat, nemotivat și pentru prima dată după foa

Minunile naturii

Pană acum știm despre plante că ne relaxează, ne oferă oxigen, aer proaspăt, miros plăcut, un decor frumos sau un ambient plăcut, mie personal îmi oferă energie plăcută și pozitivă. Sub orice formă, mereu ne pot aduce o bucurie, de asta și există plantele. Gusturile nu se discută, dar ca orice om am și eu preferințele mele. Dacă ar fi să aleg, favoritele mele sunt liliecii, lalelele, zambilele, orhideele și regina nopții. Datorită părinților a început această pasiune pentru frumos, pentru minunatele flori. Părinților le plac foarte mult florile și le prețuiesc. Eu nu urăsc nici o floare și mereu îmi place să învăț lucruri noi despre flori, să văd flori noi și să mă interesez despre lucruri inedite despre flori, plante etc. Dacă îți plac florile, explorează-le, bucură-te de ele și încarcă-te pozitiv din frumusetea lor. Iar dacă nu îți plac deloc, fii deschis la nou sau lasă pe alții să se bucure de ele. Te invit cu drag la citit, îți doresc spor și mulțumesc că ești aici! Ce preferințe

Un moment de relaxare!

Imagine
Experiența mea de la Gura Humorului a fost una plăcută și m-am relaxat foarte mult, încărcându-mi bateriile pentru aventurile ce urmau și urmează să vină. Am fost surprins să văd în orașul acesta micuț și foarte frumos condițiile necesare pentru o persoană în scaun rulant dar și oameni ospitalieri și calzi. Fiind imobilizat în scaun cu rotile, mereu caut condiții necesare pentru a fi mai ușor să ne deplasăm în concedii fără să întâmpinăm mari dificultăți. În Gura Humorului se poate merge cu persoane cu dizabilități, sunt câteva restaurante care pun la dispoziție rampă iar ca și loc de cazare, există Pensiunea Niro Residence unde am stat noi timp de o săptămână. În pensiune există posibilitate de acces cu scaunul rulant și există o cameră adaptată special pentru așa ceva, există parcuri amenajate corespunzator și nu îngreunează deplasarea pentru persoanele în scaun rulant. Consider Gura Humorului este o oază plină de aer curat și multă liniște, cu energie pozitivă ce este benefică pentr

Iubirea față de natură

Natura este cea care ne oferă viață, ne inspiră, ne ajută, ne oferă oxigen și ne oferă sanșa să ne relaxăm convețuind cu toate ființele, animalele, plantele, copacii și tot ce se află în ea. Ce îi oferim, asta ne oferă.  Iubesc natura, am grijă de ea, ,,profit" de ea pe cât posibil, dar sunt dezamăgit de faptul că nu i se oferă importanța și grija cuvenită. Încă sunt sanșe să devenim mai responsabili față de natură, de casa noastră, schimbarea ar trebui să înceapă de la fiecare dintre noi, fiecare pas mic contează.  Timpul este scurt și trecător, iar natura dă semne de oboseală. Unul dintre semnele care ar trebui să stârnească în noi un mare semn de îngrijorare este venirea animalelor sălbatice mai aproape de locurile unde trăim noi oamenii. Respect natura și încerc cât mai mult posibil să fiu responsabil față de ea în semn de respect pentru tot ceea ce îmi oferă în fiecare zi a vieții mele. Asta ar trebui să facem toți, militez pentru salvarea planetei cât încă mai avem timp. Fii

Motivație, perseverență, succes!

Imagine
Consider că o modalitate bună de a ne dezvolta personal sunt clipurile motivaționale sau urmărirea psihologilor, psihoterapeuților, antrenorilor ori a sportivilor dar și a oamenilor care ne inspiră. Dezvoltarea personală contează mult și reprezintă un mare avantaj în viața de zi cu zi. Din aceste clipuri motivaționale îți poți forma propriile idei, iar marele avantaj este că ai acces zilnic la un nou set de informații ce te pot ajuta pe viitor. Ca de exemplu, eu urmăresc de câțiva ani motivaționale, dar mai pronunțat anul acesta, efectiv mi-am schimbat gândirea, mă maturizez, m-am dezvoltat și încă învăț. Cât trăim învățăm, dar trebuie să fim deschiși la nou, să ne selectăm atent sursele din care preluam informațiile dar și persoanele pe care le urmărim. Viața e scurtă, să ne dezvoltăm căutând experiențe noi și să facem din fiecare moment o experiență de neuitat, o amintire, o lecție. Ai zâmbit azi? Te invit la citit, îți doresc spor și dezvoltă-te alături de mine. Te salut, cu drag, A

Un concediu minunat: Partea a doua

După cum spuneam în articolul trecut, mi-am petrecut vacanța în Bucovina. O săptămână în care am stat cazat în Gura Humorului, la Niro Residence și am vizitat Mănăstirea Humor, Mănăstirea Voroneț și imprejurimile, parcul Ariniș, parc fântână arteziană. În Suceava am vizitat Bazarul și Egros (centru comercial) plus Cetatea de Scaun a Sucevei, grădina zoologică din Ilișești. Iar două zile au fost de odihnă și leneveală. La Mănăstirea Humor este piatră cubică, pietruit și greu de mers cu scaunul cu rotile. Nu am reușit să întru înăuntru deoarece era un prag înalt și lat, iar noi nu ne-am gândit să căutăm un bărbat să ne ajute că mama nu reușea, iar tata singur nu avea cum. Am făcut poze în zonă și au mers părinții înauntru, plus că am luat diverse lucruri artizanale și de decor. Ne-a părut rău că nu am făcut în așa fel că să intrăm înăuntru și cu mine. La Mănăstirea Voroneț era și acolo piatră cubică, dar un alt stil și se putea merge în scaun rulant cât de cât, am făcut poze, am vizitat

Un concediu minunat

Imagine
În acest an am decis ca să merg cu părinții în concediu la Gura Humorului și Suceava, în Bucovina. A fost cel mai frumos și relaxant concediu din viața mea, alături de minunații mei părinți. Alegerea a fost a mea, deoarece anul trecut după cea ne-am întors din concediul de la Borsec, văzusem pe internet pensiunea de 5 stele Niro Residence din Gura Humorului care are și o cameră adaptată pentru persoane cu dizabilități. Eu mi-am dorit foarte mult, am visat la asta, iar următorul an, adică cel actual 2022 s-a întâmplat. Visurile devin realitate și Dumnezeu ne oferă ceea ce trebuie, la momentul potrivit, așa că vă recomand să credeți în visuri, nu în vise. Am făcut rezervare cu două luni înainte și totul a fost în regulă. Saptămâna petrecută în Bucovina m-a relaxat total, m-a făcut să mă deconectez total de aglomerație, de gălăgie, fiind și foarte multă liniște în Gura Humorului, un aer mai tare ca în Piatra Neamț dar mult mai proaspăt și curat. Acolo ești foarte aproape de munte, de pădu

Avantajele obținute cu ajutorul internetului

Din momentul în care nu am mai putut merge m-am dezvoltat și am învățat lucruri noi datorită internetului. M-am documentat, informat și am cautat de toate, am aflat câte puțin din toate domeniile, unde mă interesează mai mult, unde nu, mai puțin. Mi-am descoperit pasiuni noi (uitat la filme și seriale, jucat pe calculator, urmărit clipuri motivaționale ș. a.). Am folosit internetul în scop util, m-am ferit de informații false, de lucruri rele și urâte. Iar din 2014 de când am terminat școala generală și nu am reușit din cauza situației să merg mai departe, m-am concentrat pe internet în scopul dezvoltării și a pasiunilor mele, explorând mereu și căutând. Sunt de părere că internetul te poate ajuta, relaxa și chiar încuraja dacă îl folosești în scop util și ești atent. Dacă ești un adolescent utilizează internetul cu cap, dacă ești adult și ai copii supraveghează-i, ajută-i să intre numai pe site-uri care să le fie de folos, asta este recomandarea mea ca utilizator al internetului. Inte

Să iubim animalele!

Imagine
De când mă șțiu am iubit animalele, le-am adorat și mereu am empatizat cu ele. Am fost crescut de părinți să nu imi bat joc de animale, să le prețuiesc. Ca drept dovadă de-a lungul timpului am avut animale de companie, chiar dacă stau la bloc.  După părerea mea, la bloc, este indicat să ții animale de companie care nu au nevoie de mult spațiu de desfășurare, de exemplu peștișori, broscuțe țestoase și pasări (papagali, cinteze, canari etc.). Consider că animalele de talie medie-mare au nevoie de mai mult spațiu pentru a se simți mai bine, mai ales dacă nu există posibilitatea de a fi scoase mai des in aer liber. Am avut câteva generații de papagali peruși și am avut un peștișor pe nume Amigo, toți au murit; papagalii de bătrânețe și peștișorul se îmbolnavise. După experiențele acestea, am decis cu părinții că atât timp cât locuim la bloc renunțăm să mai avem animale de companie.  Consider că animalele ne ajută, ne iubesc necondiționat mai mult decât o facem noi, nu uită de noi și la rân

Despre sportul alb

Un alt sport urmărit intens de mine, este tenisul, așa zisul sport alb. Tenisul este un sport solicitant, dar care are multe beneficii, îți îmbunătățiește sănătatea și te poate și relaxa, totul depinde de nivelul la care practici acest sport. Poți practica tenis ca amator, ca hobby, de relaxare sau de performanță. Când încă puteam merge nu am încercat niciodată să joc tenis, acum cum nu pot merge nu am cum să încerc. Mi-ar fi plăcut să fac asta, dar nu se știe niciodată, viața este plină de miracole. Tenisul, fie că îl joc pe calculator, fie că îl urmăresc la tv mă relaxează, mă calmează, mă face să zâmbesc și mă bucură. La un meci de tenis nu am fost niciodată, dar cu prima ocazie cu siguranță o voi face. Consider că tenisul este un sport care merită cu adevărat practicat, necesită sacrificiu, răbdare, muncă, luptă și voință dar vine cu multe avantaje. Poate fi meseria ta din care îți câștigi banii, poate fi hobby-ul tău sau poate chiar refugiul tău când ai nevoie să te descarci de e

Puterea unui zâmbet

Imagine
Zâmbetul are o putere mai mare decât ai crede. Zâmbetul este în noi, doar trebuie să îl lăsăm să iasă afară și să îl afișăm cât mai des posibil. Fericirea depinde de noi, iar zâmbetul poate oferi această fericire. Defapt această fericire este a minții, a corpului, pe care tot tu o creezi. Zâmbetul este gratis, nu îți trebuie momente ca să zâmbești. Sigur că anumite momente te pot face să zâmbești sau chiar să râzi cu gura până la urechi, așa-i că sunt minunate? Dar când ai momente triste sau consideri că îți merge prost, oprește-te puțin și gândește-te la unul dintre motivele pentru care trebuie să fii recunoscător, că ai de ce! Stai câteva minute sau secunde cu tine însuți și gândește-te că trăiești, faptul că trăiești este unul dintre motivele pentru care ar trebui să fii mereu fericit și atunci automat vei zâmbi. Faptul că ești viu și că ești o ființă este un dar pe acest pământ. Noi oamenii suntem cadourile lui Dumnezeu pentru părinți și pentru acest pământ.  Dacă te-ai pierdut și

Ce am învățat în 23 de ani de existență!

Câteva lucruri pe care le-am învățat în 23 de ani de existență: În 23 de ani de viață am experimentat destul de multe lucruri, am învățat din multe greșeli dar și din greutățile vieții iar cei de lângă mine mi-au fost tot timpul un exemplu, mai ales părinții mei. În timp am aflat că totul este trecător, că viața este plină de  provocări și obstacole și că orice sfârșit va fi un nou început.  Viața este despre riscuri așa că să nu renunți niciodată să îți urmezi visurile! Să nu îți fie niciodată frică de greșeli și de respingeri, au și ele sensul lor, te vor învăța multe lucruri despre tine pe care nu le știai până atunci. Luptă! Și poate că o să ai momente când o să fi pus la pământ, să nu îți fie frică. Bunul Dumnezeu o să fie mereu cu tine și îți va da puterea necesară să continui lupta. Dacă Dumnezeu ne-a mai dat încă o zi de viață, înseamnă că încă nu a terminat misiunea cu noi pe acest pământ, avem o menire și trebuie să urmăm cursul vieții, să facem ce ne place și să evoluăm. Nu

Fericirea unei plimbări

Imagine
De când am reușit împreună cu familia să achiziționăm o mașină nouă adaptată nevoilor mele, mi-am descoperit un nou hobby, un tip de relaxare și anume plimbatul cu mașina. Mașina mea, așa cum îmi place mie să spun, dar condusă de șoferul meu personal (tata), mai glumim și noi. Bineînțeles, tata este singurul șofer al familiei deoarece doar el are permis de conducere. Plimbatul cu mașina imi place mult, mereu mă încarcă pozitiv, mă relaxează și mă face să zâmbesc. Abia aștept fiecare plimbare cu mașina și mereu sunt încântat oriunde aș merge. Fie că merg la plimbare, în concediu, la medic sau de rezolvat ceva mereu mă simt bine și profit de fiecare ocazie.  Sunt de părere că mașina este o necesitate, dar dacă ai o înclinație către șofat ori îți place să călătorești sau ești pasionat de mașini trebuie profitat de asta.  Ție iți place să te plimbi cu mașina? Aștept răspunsul tău în comentarii. Te salut, cu drag, Alex! Dacă îți dorești să mă susții în această călătorie, poți do

Un comentator, un crainic

Un alt interviu mai deosebit este cu un om tare simpatic, un familist și un om cu suflet mare. Omul care comentează pe internet meciurile lui Ceahlăul Piatra Neamț și crainicul de la stadionul Municipal. Hai să aflăm mai multe de la el legat de această meserie și nu numai. Este vorba despre Mihalcea Liviu Marcel. El este și președintele unei asociații sportive care se ocupa de handbal Cum ați început să comentați meciuri? ,,Nu a fost un moment anume și nu mai știu care a fost primul meci pe care l-am comentat. Am lucrat în presa scrisă ca și reporter pe sport la Monitorul de Neamț pentru o perioadă de 14 ani fără o lună, și în timp am acceptat invitația colegilor de la televiziunile locale, care pe vremea aceea transmiteau meciuri sau le înregistrau. Așa au fost și primele ”apariții” ca și comentator sportiv." Este greu să fii crainic? Dar comentator? ,,Este plăcut să fii crainic în primul rând. Dacă vrei să iasă bine nu poate fi ceva ușor. Când ești crainic există riscul de a fac

Beneficiile plimbatului în natură

Imagine
Plimbatul în natură este cel mai bun remediu antistres. Mereu când mă plimb mă relaxez, mă încarc pozitiv, mă destresez. Fie că mă plimb cu tata, fie că mă plimb cu mama sau cu ambii părinți, cu mașina sau pe jos, mereu sunt fericit când reușesc să ies, profit de asta și trăiesc momentul. Uneori imortalizez momentele în fotografii ca să rămân cu aminterea acelei plimbări.  Merg pe premiza că plimbările nu strică niciodată și consider că a te plimba în natură are numai beneficii și zero lucruri negative. Profită mereu de ce îți oferă viața și mulțumește divinității că exiști, că există natura. Eu când mă plimb în natură profit de tot ce imi oferă ea, zâmbesc, mă bucur de soare, fac exerciții de respirat ca să înspir aer proaspăt, mă bucur de flori, de copaci, de cer. Iubesc tot ce înseamnă natura și plimbatul prin ea cu mașina sau pe jos. Îți recomand să încerci să faci și tu așa, pe cât posibil. Profită de natură și ai grijă de planetă! Tot timpul văd partea plină a paharului, exact ca

Un antrenor, un lider

Am pregătit pentru astăzi un interviu mai special, cu un fost mare fotbalist, fotbalist de națională și care a jucat peste 200 de meciuri pentru Dinamo București. Am descoperit în el un om cu suflet mare, un antrenor care mereu m-a motivat, încurajat și m-a întâmpinat cu multă căldură. În prezent este antrenorul lui Ceahlăul Piatra Neamț, Florentin Petre, care sezonul ce s-a terminat l-a încheiat fără înfrângere. · Cum ați decis să deveniți fotbalist? Ce v-a determinat să alegeți acest sport? ,,Decizia nu a fost a mea, a fost a lui Dumnezeu, așa m-a lăsat pe pământ, joc fotbal de când mă știu și asta o să fac până mi se termină lumea!" · Care a fost fotbalistul și antrenorul cu care ați colaborat cel mai bine?  ,, Am avut norocul să joc alături de mari fotbaliști pe care România ia dat in timp, am jucat alături de generația de aur plus cei care au urmat imediat... Am avut onoarea să colaborez cu mari antrenori, de la toți am învățat câte ceva constructiv, iar acum ma insp